W roli Vittorii miała według początkowych planów wystąpić Naomi Watts.
Thure Lindhardt prawie został obsadzony w roli Silasa w prequelu do tego filmu, "Kodzie Da Vinci". Jego występ na castingu tak bardzo spodobał się wówczas reżyserowi, Ronowi Howardowi, że zaproponowano mu rolę Chartranda w "Aniołach i Demonach".
Clint Eastwood wyrażał chęć wyreżyserowania filmu, jednak po zrealizowaniu "Kodu da Vinci" Ron Howard był zobowiązany kontraktem do nakręcenia "Aniołów i Demonów".
Leonardo DiCaprio odrzucił rolę kamerlinga Patricka McKenny, którą osobiście zaproponował mu Tom Hanks.
Tom Hanks zatrudnił Davida Koeppa do przerobienia scenariusza.
W filmie kamerling (Ewan McGregor) był zwykłym księdzem. W rzeczywistości funkcję tę może piastować jedynie kardynał.
Pod koniec filmu, zaraz po pojawieniu się białego dymu, reporter informuje kto został nowym papieżem. W rzeczywistości ta informacja zostaje podana dopiero przy wyjściu papieża na balkon.
Książka, którą Langdon przegląda w Archiwach Watykańskich, nosi nazwę "Diagramma Veritatis". Jednak kiedy kardynał Strauss daje mu ją pod koniec filmu nazwa zmienia się na "Diagramma Della Verita".
W filmie konklawe rozpoczyna się 14 dni po śmierci papieża. W rzeczywistości musi upłynąć co najmniej 15 dni.
W końcowej scenie nowy papież przygotowuje się do wyjścia na loggię, by zaprezentować się zgromadzonemu tłumowi. Ma na sobie mitrę i mozzettę, a nie jest to uroczysty strój dla papieża lub biskupa.
Gdy Langdon wchodzi po raz drugi do archiwum Watykanu, Chartrand mówi o Olivetti "dowódca Olivetti", chociaż wcześniej w filmie został przedstawiony jako "kapitan Olivetii".
Gdy Langdon i strażnik zostali uwięzieni w archiwum, strażnik złapał wózek ze stertą ułożonych książek. Na pierwszym ujęciu widać, że jedna z książek jest tak przesunięta, że zaraz spadnie, a na kolejnym jest już równo ułożona.
Kiedy morderca (Nikolaj Lie Kaas) podchodzi do swojego volkswagena i otwiera drzwi pilotem, słychać charakterystyczne kliknięcie wyłączanego alarmu. W rzeczywistości samochody marki VW nie wydają takiego dźwięku.
W scenie pierwszej wizyty Roberta (Tom Hanks) i Vittorii (Ayelet Zurer) w watykańskich archiwach widać cień mikrofonu na twarzy mężczyzny w momencie, gdy Vittoria proponuje mu pomoc przy czytaniu łaciny.
Rzymska diecezja nie wyraziła zgody na to, aby amerykańska ekipa filmowa kręciła zdjęcia do filmu w kościołach Wiecznego Miasta, m.in. w Santa Maria del Popolo oraz Santa Maria della Vittoria, gdzie w książce Dana Browna miały miejsce brutalne morderstwa kardynałów. Dostojnicy kościelni uznali bowiem, że film ten godzi w uczucia religijne katolików.
Pałac królewski Reggia di Caserta na południu Włoch, zastąpił ekipie filmowej te miejsca, które w Rzymie okazały się niedostępne, np. watykańskie komnaty.
Zdjęcia do filmu były kręcone między innymi w USA w Los Angeles w Kalifornii i we Włoszech w Rzymie.
Akiva Goldsman za napisanie scenariusza otrzymał rekordową kwotę 4 mln $.
Dla celów produkcji zbudowano replikę Placu Św. Piotra w Rzymie, gdyż Watykan zabronił ekipie filmowej kręcenia zdjęć na swoim terytorium.
Mimo iż akcja książki Dana Browna, na której opiera się film, rozgrywała się przed wydarzeniami przedstawionymi w powieści "Kod Leonarda Da Vinci", ten film został ukształtowany fabularnie jako sequel do "Kodu Da Vinci".
Alfred Molina, który wystąpił jako Biskup Aringarosa w "Kodzie Da Vinci", pełnił rolę narratora w zwiastunie "Aniołów i demonów" używając amerykańskiego akcentu oraz w scenie otwierającej film stosując rodowity brytyjski akcent.
Pięć minut filmu wycięto po tym, jak otrzymał on kategorię wiekową R.
W trakcie filmu pojawia się logo polskiej stacji telewizyjnej TVN, można je zobaczyć na placu św, Piotra, gdzie w tłumie reporterzy komentują zdarzenia.
Wszystkie malowidła w odtworzonej Kaplicy Sykstyńskiej były tworzone ręcznie i w pełnych rozmiarach (prócz sklepienia).
Podczas eksplozji uszkodzeniu ulega stojący na Placu św. Piotra wóz transmisyjny TVN.
Okres zdjęciowy trwał od 5 czerwca do lipca 2008 roku.
W książce "Anioły i Demony" kamerling nazywa się Carlo Ventresca, podczas gdy w filmie Patrick Mckenna. Zmieniono także jego narodowość z włoskiej na irlandzką.
W książce porywacz 4 kardynałów jest utożsamiającym się ze średniowieczną sektą Assasynów i darzącym nienawiścią Kościół Katolicki mężczyzną pochodzenia arabskiego. W filmie ukazany jest jako mężczyzna rasy kaukaskiej, który wykonuje swoje zadanie wyłącznie z powodów finansowych.